reede, oktoober 20, 2006

Viimase paari aasta jooksul televusserist omamaiseid saateid vaadates on mul korduvalt tekkinud järgmine küsimus: millal saavad telesaadete külalised aru sellest lihtsast kombest, et iseendale ei plaksutata? Ei tea, kas mina olen ainuke friik, kellele sellised maitsevääratused teleriekraanilt ninna kargavad või leidub neid veel... Ei oska ka öelda, kas ma ehk liigselt nõudlik pole, aga igatahes jätab selline iseendale aplodeerimine minule tollest isikust küll suht madalalaubalise inimese mulje.

Kallid saatekülalised! Teile aplodeerimiseks on kohale tassitud spetsiaalne saatepublik. Nemad plaksutavad kindlasti, sest neile antakse vastava koha peal sellest märku, et tuleb käsi energiliselt ja rütmiliselt kokku lüüa nii, et tekiks vastav heli. Samuti aplodeerivad teile tollel momendil, kui teid vaatajatele tutvustatakse, teised saatekülalised. Ja kui teisi saatekülalisi ega publikut ei juhtu olema, siis kurb küll, aga aplaus jääb ära. Kujutate te omale ette, et näiteks Tähelaeva saates intervjueerija kaamerate ette saabuvale külalisele plaksutab või et, hoidku selle eest, diivanile maanduv külaline ise endale plaksutama hakkab või seda käigu pealt teeb?

Ja vastuseks ühele tütarlapsele, kes mulle veic aega tagasi vastuväite esitas, et "aga modellid ju pärast shõud ka plaksutavad endale": kulla tüdruk, modellid ei plaksuta iseendale, vaid moeloojale. Modellidele aplodeerib publik, samal ajal aplodeerib publik ka moeloojale.

Vot nii.

Kommentaare ei ole: