kolmapäev, märts 01, 2006

Täna tahan midagi jagada kõikidega, kes kasutavad dushigeele, seepe, shampoone, pesupulbreid või pesuloputusvahendeid, patareisid, habemeajamisvahtu, hügieenisidemeid, pesukaitsmeid, mähkmeid, lõhnaõlisid või iluvahendite alla kuuluvaid kosmeetikatooteid. Kõiki igapäevaselt kasutatavaid tooteid, ühesõnaga. Alljärgnev pole täies mahus minu kirjutatud, vaid suuremas osas research ja kopipeist.


Paljud kosmeetikaettevõtted kasutavad toodete ohutuse testimiseks loomkatseid. Enne, kui uued tooted kaupluseletile jõuavad, läbivad need pika testimise protsessi, mille käigus kannatavad ja surevad miljonid katsetes sandistatud, põletatud ja mürgitatud loomad. Kaks enamkasutatavat testi on Draize test ja LD-50 test. Esimese testi käigus tilgutatakse silma ärrituvuse testimiseks kemikaali lahust teadvusel olevatele loomadele , naha ärrituvuse testimisel pannakse testitavat ainet looma raseeritud ja marrastatud nahale. Loomad kannatavad kemikaali söövitamisest põhjustatud piina nahal või silmades katseperioodi jooksul, mis kestab tavaliselt mitu päeva. LD-50 testi käigus sunnitakse rotte, hiiri, merisigu, koeri, kasse, jäneseid ja teisi loomi alla neelama või sisse hingama suuri koguseid toksilisi testaineid. Katseperioodi vältel kogeb loom teravat ängi, valu, krampe, kõhulahtisust, mädavoolu ning veritsemist silmadest ja suust.
Loomkatseid tehakse tihti ebaolulisel eesmärgil ning need ei aita muuta tooteid inimestele ohutumaks. Lisaks sellele aitavad alternatiivsed katsed, milles ei kasutata loomi, ennustada inimorganismi reaktsioone mingile ainele paremini kui loomkatsed.

Järgnev nimekiri võib teid ehmatada, sest selles on mitmeid kaubamärke, mida me kõik igapäevaselt kasutame. Minul oli pärast selle nimekirja lugemist küll tahtmine pool oma vannitoast segi peksta.

Oma tooteid testivad loomade peal:

  • Procter & Gamble (kaubamärgid Fairy liquid, Ace, Alldays, Always, Ariel, Camay, Max Factor, Hugo Boss, Tide, Pantene, Head&Shoulders, Lenor, Pampers, Pantene Pro-V, Pringles, Tampax, Wash`n`Go);

  • L`Oreal (Garnier, Giorgio Armani, Lancome, Maybelline, Ralph Lauren Fragnances);

  • Reckitt Beckinser (Old English, Woolite, Veet);

  • 3M (Post-IT, Scotch);

  • Gillette Company (Braun, Duracell, Oral-B);

  • Colgate-Palmolive Co. (Ajax, Mennen Speed Stick, Palmolive);

  • Coty (JOOP!, Adidas, Davidoff);

  • Unilever (Axe, Calvin Klein, Lever Bros);

  • Johnson & Johnson (Clean&Clear).

Kõige ägedam ongi teada saada, et firma Johnson & Johnson teostab loomkatseid ning seejärel meenutada televisioonist tuntud reklaami, mille taustaks nurrub naishääl: "Hea beebile - hea mulle". Fuika.

Täpsemalt on loomteste kirjeldatud:
http://www.stopanimaltests.com/AnimalsinLabs.asp



Nendele, keda tühipaljas jutt ei veena, lisan siia ka video. Kuna ma ei leidnud enam seda videot, mis näitab, kuidas kutsade ja jänkukeste peal make-up-i koostisosi katsetatakse, lisan siia näite sellest, kuidas pärdikute peal ravimkatseid läbi viiakse. Aga kui te arvate, et kosmeetikatööstuses kõik see kuidagi teistmoodi toimub, siis eksite big time. Video koertest ja jänestest oli ikka jõhker.

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=covance_main


"Ask the experimenters why they experiment on animals, and the answer is: "Because the animals are like us." Ask the experimenters why it is morally OK to experiment on animals, and the answer is: "Because the animals are not like us." Animal experimentation rests on a logical contradiction."

-Professor Charles R. Magel

1 kommentaar:

K. ütles ...

Kes küll on need inimesed, kes midagi sellist teha suudavad..