neljapäev, märts 16, 2006

Järgneb tavasivaatev meenutus poolteist nädal aega tagasi juhtunule, mis tõestab ilmekalt, et ma olen rassist.

Amsterdami lennujaamas boarding passi selle jaoks spetsiaalselt ettenähtud masinast läbi lastes jäi minu pilet kinni. Tädi lennujaamatädi kukkus kohe masina kallal sahmima, üritades piletit kõigepealt sabapidi masinast välja sikutada, mille ebaõnnestumise järel hakkas ta oma üliperfektse lennujaamateenindajatädi maniküüriga toda masinat lahti kakkuma. Oli piisavalt naljakas. Samas oli natuke nukker ka, sest lennuki peale tahtsid saada oma 200 inimest, lennuki väljumine oli juba niigi hilinenud ja mina olin järjekorras alles neljas. Tädi muudkui puhkis ja ohkis, sest ta oli selline pisikest kasvu, masin oli peaaegu sama suur kui tädi ja ei tahtnud minu piletit kuidagi kätte anda. Ilma piletikontsuta aga lennukisse ei lasta.

Pilet piletiks, aga minu selja taga seisis sabas üks mustanahaline onu, kes jälgis (nagu ka ülejäänud 195 inimest) tädi lennujaamatädi ponnistusi, muheles ja lausus mulle maheda bassihäälega: "I can see you bring good luck, eh?". Kuna onu mustanahaline nägi väga veetlev välja ning kandis shikki pikka musta mantlit ja võluvat naeratust, sattusin mina (kogenematu nagu ma olen inimsuhtluse osas, eksole, hööhh-höööhh) pabinasse, ühmasin midagi vastuseks ja punastasin hoolega. Külmas lennujaamas hakkas kuidagi väga palav järsku.

Tädi lennujaamatädi püüdlused minu piletikontsu osas kandsid lõpuks vilja ja saba sai taas liikuma hakata. Lennukisse sisenedes jäi toosama onu mustanahaline mu ees seisma ja hakkas oma kodinaid pagasiriiulile toppima. Tema nimelt lendas äriklassis. Seisin ja jälgisin tema tegutsemist, endal ilme nagu jõulukuuse ees seisval lapsel. Issand, kui ilus! Ja nii tugev ka veel =) Ilma igasuguse kõrvalise abita tõstis oma suure kohvri pea kohale ja paigutas kenasti ära. Uuu, ilus tugev neeger, märri miii! =)

Oma koha peale maabudes mõtisklesin tubli mitu minutit selle peale, kas ma oleksin sellise jõuluvanaootuse näoga seisnud seal eespool, kui onu mustanahalise asemel oleks mu ees seisma jäänud onu valgenahaline. Ma arvan, et mitte. Ütleme nii, et ma olen peaaegu et sada protsenti kindel, et ei. Rassist, tähendab. Kas jah?

Kommentaare ei ole: