laupäev, veebruar 25, 2006

Kui uskuda seda, mida ma une kohta kirjandusest uurinud ja sõprade-tuttavate käest/raadio-televiisori seest kuulnud olen, ei näe väsinud inimene unenägusid. Sõnastagem ümber: üleväsimus võib olla põhjuseks sellele, et sina, kulla inimene, ei näe und, vaid lähed õhtul magama, ärkad hommikul üles ja vahepeal justnagu polekski midagi toimunud.

Minu puhul tundus see teooria paika pidavat. Kuni viimase ajani, mil uni hakkas olema kuidagi häiritud ja hoopistükkis teistmoodi kui varem. Kuidas saab olla nii, et näiteks eile õhtul (loe öösel kell pool neli) kukkusin rampväsinuna voodisse, aga unenäos arutlesin pikalt-laialt endamisi, et ehk peaks ikka Diili pealt tavalise EMT paketi peale tagasi minema - tuleb lõppkokkuvõttes odavam ja et miks ma, loll, sellest juba ammu ise aru ei saanud?

Miks on nii, et kui ma olen nädal aega järjest igal ööl mingid haledad 5 tundi maganud (minu normaalne on 8 ja ma näitan hambaid igaühele, kes katsuvad öelda, et alla 8 tunni ööpäevas magada on kasvavale organismile normaalne), näen ma unes mingeid ringisebivaid moslemeid ja pean ärgates nentime, et "nii, sõjakoolituse olen ma nüüd ka läbi teinud"?

Ma ei saa aru ja ma ei tea. "Ma" peab minema raamatukokku ja abi otsima.

Kommentaare ei ole: