pühapäev, september 24, 2006

Eile sooritasin ühes internetiportaalis soovitatud IQ testi. Täna hommikul oma inbox-i avades hüppas sealt ninna testi tulemus. 138 oli. Tulemuste loetelus oli muuhulgas ka kirjas, et tulemus vahemikus 120-140 osutab inimesele, kellel on väga kõrge intelligents. Kestvad ovatsioonid, ma tõusen, kummardan ja istun uuesti toolile.
Ei, tegelt. Olen happy, et minu tulemus ei olnud üks kolmest võimalikust hullemast variandist: „juhm inimene“, „vaevalt vastuvõetav“ või „nõder inimene“. Nende ja minu tulemuse vahepeale jäi veel igasugu keskmisi ja kõrgeid. Ütleme nii, et olen igati rahul ja tegin endale eduka soorituse eest pika pai.

Kusjuures ma mökutasin päris mitme küsimuse juures ikka piisavalt kaua lihtsalt sellepärast, et test oli inglise keeles ning seal esines vähemalt 4 sõna, mille tõlget ma ei teadnud, kuid mis olid küsimusele vastamiseks suhteliselt hädavajalikud. Kuna testi juhendis oli kirjas, et olge palun nii kenad ja ärge kõrvalist abi (paber, pliiats, kalkulaator, sõrmed, jne) kasutage, siis otsustasin ausalt mängida ja sõnastikku mitte kasutada. Nagu ma kuulnud olen, ei tea ka inglise keelt kõnelevad inimesed ise sageli taoliste sõnade tähendust. Niisiis fair play.
Juhendis oli aga samas ka selgitusena kirjas, et juhul, kui te pole native speaker, võib teie testi skoor olla tegelikust mõndade punktide võrra madalam. Niisiis. Lisame 138-le paar punkti ja saame 140. Testi tulemustes on öeldud, et üle 140 tähendab geeniust või midagi, mis on sellele väga lähedal. Millegipärast olen ma sellistes inglisekeelsetes testides alati stuck on the score that is a few points lower than the one of a genius. Teate, mul tekib juba hasart! Tahaks mingit eestikeelset iikjuu testi sooritada. Pagana päralt – äkki oleksin ma eesti keeles geenius? =D

Samas on siililegi selge, et mina pole miski geenius. Võin teile näpuga näidata inimesi, kelle puhul on tõepoolest tegemist geeniustega. Aga kesse kutsa saba ikka kergitab kui mette kuts ise, nagu Luule ikka ja jälle ütleb. Nii et täna tegin ma iseendale selle komplimendi, et võin terve päev nina püsti ringi käia. Loodame, et tuleb päikesepaisteline ilm. Et see „väga kõrge intelligentsiastmega“ tibin ära ei upuks =P

Kommentaare ei ole: