teisipäev, august 28, 2007

All play and no work does not save the world

Hmhhhh... mida ma peaksin sellest arvama? Juba mõnda aega on minu igakuise kommunaalkulude arve alumisele äärele lisatud üleskutse esitada veenäidud internetis, kuna nii säästvat ma loodust. Ma alguses lihtsalt naeratasin selle peale. Mismoodi see peaks keskkonda säästma?
Veenäitude osa moodustab tollest A4-st kõigest pisikese riba. Kui ka kõik majaelanikud tahaksid loodust säästa ja esitaksid oma veenäidud internetis, poleks sellest ilmselgelt mingit paberit kokkuhoidvat kasu, kuna üüriarvet poolele leheküljele kokku pitsitada ei anna. Nii jääkski lehe alumine kolmandik lihtsalt tühjaks.
Heakene küll, oletame, et majahaldur ei ela ega tegutse meie majas ja käib iga kuu 28-ndal kuupäeval ehk siis, kui on viimane päev veenäitude esitamiseks, tollest postkastist neid lipikuid kogumas. Et kulutab bensiini või nii. Aga halloo, kord kuus peab majahaldur niikuinii käima postkasti uurimas. Härrased ja prouased majaelanikud nimelt võivad sinna ka igast muud pahna esitada alates kaebustest, lõpetades küsimustega. Mis vahet seal siis on, kas ta käib 28-ndal, 16-ndal või esimesel kuupäeval? Bensiini kulub ikka sama palju.
Ja kui mina arvuti lahti teen selleks, et veenäite edastada, kulutan ma ju elektrit...

Milline teguviis siin siis õigupoolest nüüd see keskkonda säästev oleks?

Nädal tagasi ilmus toosama üleskutse ka meie koridori stendile. Panin tähele, et vähemalt paber, millele see oli trükitud, ei ületanud vajalikku suurust.

Aga okei-okei, nagu mu isa tavatseb öelda, kaval muie näos. Ma nii tumba ei ole. Interneti teel näite edastades säästame me ilmselt midagi muud, nimelt majahalduri andmesisestaja tööaega. Seega olgem ausad. Edaspidi, kui on soov töö tegemise asemel rate.ee-s kaaskodanike näopilte hinnata, kirjutage stendile hoopis, et "Palun sisetage oma veenäidud netis, me ei viitsi liiga palju tööd teha!"

Kommentaare ei ole: