teisipäev, detsember 12, 2006

Ei mina tea, kes teile seda rääkis, et mul kodus siga on. Pole mingit siga. Mullamutt on hoopis.

Isa äripartneri poeg teavitas mind nädalavahetusel sellest, et neile koolis olevat õpetatud, et siga suudab oma kärsaga üles tõsta endast kolm korda suuremat raskust. Ma ei imestanud eriti. Midagi, mida ma ammu kahtlustasin, sai lihtsalt ühe loodusloo õpetaja allkirja alla.

Igatahes kaevas too kärsaga jõujunn täna hommikul meil maja ees tühermaal ligi poolteist tundi seni, kuni see endiste aiamaade ala nägi välja, nagu seal oleks muttide pillerkaar toimunud. Ühe augu juures oli ta nii ametis, et ehmus ise ka, kui aina sügavamale kaevumise tulemusena lõpuks avastas, et on kärss allapoole vertikaalasendisse sattunud. Tegi rui-rui ja ukerdas kuidagimoodi välja. Ise silmini mullane. Maitea no. Las laps teeb, mis laps tahab. Maa on Merko oma, aga kuna nad sinna kunagi niikuinii maja hakkavad ehitama, siis ma pakun, et nad pole eriti õnnetud, et seal rohu rohetamise asemel muld mustab. Ja korteripõrand on meil põssaga kahepeale & I don`t mind a little dirt + mud on it. Senikaua, kuni ta oma mullase kärsaga mulle kaissu ei roni... mida ta eile õhtul loomulikult teha üritas. Kuna tema kaal on pool minu omast, aga tal on eelis olla selline kokkupakitud variant, siis juhtub tavaliselt nii, et ta trügib natuke, seejärel ründab massiga ja kui ta oma pea juba padja peale on saanud, ei ole tema voodist eemaldamine just lihtsate ülesannete killast. Tahtmatult meenub Raja miniloomatalu peremehe jutt selle kohta, kuidas siga on nagu inimene, kes vajab hellust ja hoolt ja teise inimese (sea) lähedust. Ja et kui ta seda ei saa, hakkab stressama.

Sigadest rääkides on mul heameel teatada, et loomaajakirjas Lemmik ilmus sel kuul minu kirjutatud jutuke ühest armsast mustade minisigade perekonnast. Olgu selle jutuga nagu on, aga fotode seast, mille autoriks Tiit Blaat (suurepärane loomafotograaf minu meelest), leidsin oma käesoleva poolaasta lemmiku. Lihtsalt üks tabatud moment on maru vahva. Naeratus näole on minimaalne, mida see foto teeb.


Sead rokivad =)

Kommentaare ei ole: