neljapäev, märts 08, 2007

Võta või jäta

Just seda mängu meenutab meie igahommikune õuest tuppatulek põssaga. Mina olen otsustanud, et kui õue veel meelitame krõbuskitega, siis tuppa ehk oma koju peaks iga loom ikka omaalgatuslikult tulla tahtma. Siga aga arvab, et kui väärilist tasu ei pakuta, siis tema ei tule ja kõik. Nii me siis jageleme seal, kaks kanget.

Koridoriuksest sisse ja lifti saab kutsumisega veel kuidagi, aga korteriuksele lähenedes tabab siga iga kord ära, et see on nüüd viimane võimalus hääd-paremat välja nillida ja jääb ukse kõrvale seisma. Tõstab kärsa ülespoole, nuhutab õhku ja puurib mind oma uuriva pilguga. Mina astun ees tuppa ja hakkan jopet ümbert harutama, siga seisab ukse kõrval ja passib, mida ma teen. Peaksin ma astuma nurga taha ehk külmkapi poole, astub temagi sammukese lähemale ehk ukse vahele. Sellest me ei räägigi, mis siis juhtub, kui ma "külmkapi häält" teen. Siis on siga padavai minu juures, sest teaduslikult on tõestatud, et kui juba külmkapi uks käib, kukub sealt midagi ka põrsikule. Kui ma aga rahulikult õueriided seljast olen võtnud ja Rafile ilma midagi vastu pakkumata "tibu, tule tuppa!" ütlen, vaatab siga mind, nagu ma oleksin nõrgamõistuslik ja taganeb ilmekalt pool sammu (ehk siis toetab koridori kivipõrandale selle sõra, mis eelnevalt oli õhus ja tõstab mõne muu). Okei, ei soovi tuppa tulla, heakene küll. Sulgeme ukse paariks minutiks ja laseme sigudikul koridoris omade asjadega tegeleda. Ehk leebub ja tuleb järgmise katsega?

Veidi aja pärast teen ukse lahti. Siga klõbistab ukse juurde ja jääb taas seisma. Vaatab mulle otsa, et nohh, mimm, viska sepikut. Või porgandit. Või mida iganes, mis oleks söödav (täitsa emasse =P). Mina kortsutan kulmu ja tuletan talle meelde, et õues sõime pool kotitäit koerakrõbuskeid ära ja et enam küll ei saa, muidu kasvab temast suur siga, kes ei mahu uksest sisse. Rafikut ei näi see teooria eriti heidutavat, sest ta ütleb valju ja tungiva häälega "Brööökkk!" ja tõukab peaga õhku. Mina panen käed puusa ja ütlen, et "ise tead!". Mille peale siga lükkab kärsaga korteriukse suure hooga kinni.

Täpselt nagu seal saates. Aga siga käitus sedamoodi juba ammu enne, kui too saade meil eetrisse jõudis, nii et ei, telekavaatamine ei ole lapsele halvasti mõjunud.

Kommentaare ei ole: