esmaspäev, november 21, 2005

Tere! Tänaseks teemaks on taksondus. Alustuseks illustreeriv näide:
Reede öö, kell 01.30. Seega päris külm õues juba, nii miinus 3 kraadi. Toast sai takso tellitud, öeldi, et saabub kohale 8 minutiga. Viie minuti pärast siirdusin õue, taksot veel polnud, aga sellest polnud midagi, sest 8 minutit polnud ju veel täis. Veerand tunni pärast otsustasin, et olen juba küllalt oodanud ja otsustasin taksofirmasse helistada. Järgnes järgmine dialoog:
-"Tere, tellisin Seebi 32 takso 20 minutit tagasi, aga seda pole ikka veel, kuigi öeldi, et tuleb 8 minutiga."
-"Oodake üks moment."
.....

-"Taksojuht võttis teise kliendi peale. Kas te tahate, et me saadame teile teise takso?"

???????
(Otse loomulikult ma ei soovi teist taksot, väljas külma käes hakkas mulle nii väga meeldima, et ma plaanin siin nüüd terve öö veeta.)

-"Jah, oleks kena küll. Kuidas see niimoodi juhtus siis, et ta teise kliendi võttis?"
-"Lihtsalt võttis teise kliendi. Teie uus takso saabub kolme minutiga."

Ootuspäraselt minu uus takso EI saabunud kolme minutiga, vaid kaheksa minutiga. Te võite ju mõelda, et mis vahet seal on, kas kolm või kaheksa, kuid viis minutit võivad olla väga häirivad, kui sa pead neid veetma öösel õues külma käes jalalt jalale tammudes pärast seda, kui oled täpselt samamoodi juba eelnenud pool tundi veetnud.

Aga tagasi põhilise juurde: MISMÕTTES VÕTTIS TEISE KLIENDI????
Kui taksojuht otsustab kusagilt suvalise nurga pealt mingi suvalise inimese peale võtta samal ajal, kui ta peaks sõitma hoopis mingile konkreetsele aadressile, et seal oma tellimust täita, siis kõigi ootuste kohaselt ta annab sellest dispetsherile teada. Ja too omakorda helistab minule ja ütleb, et sorri, djuud, sinu taksojuht eelistas sulle kedagi teist. Aga mitte nii, et mina külmetan omal sõrmed siniseks, oodates taksojuhti, kellel ei olegi üldse plaanis mulle järele tulla.
Kõige tipuks kasseeris taksojuht minult 50 eeku, mis on siis põhimõtteliselt viieminutilise taksosõidu eest Seebi tänavalt (Tondi Selveri läheduses) Sõpruse puiesteele (Hyper Rimi kõrvale). Liiga kallis! Ühe teise taksofirmaga olen 70 eegiga Lasnamäelt sinnasamma Hyper Rimi juurde sõitnud. Ja viieminutilise hilinemise peale sain tasuta taksosõidu.
Mainimata ei saa jätta ka asjaolu, et mulle järele saadetud taksojuht haises (võibolla oli tegemist hoopis haisva taksoga) ja mõmises koguaeg midagi vastuseks.
Ja et kogu loole punkt panna, ütlen ka ära selle taksofirma nime, et teie ei peaks kunagi midagi sarnast läbi elama. Jätke see endale meelde: EESTIMAA TAKSO.

Ah jaa, varasemast kogemusest sama firmaga tuli meelde, et nende taksojuhid ei tunne ka Tallinna tänavaid ja kui sa just ise väga täpselt ei tea, kustkohast keerama peab või kus kandis sinu poolt soovitud tänav/hoone üldse asub, siis pead olema suht kopsaka rahakotiga, sest igast ringitiirutamised ja vales suunas sõitmised maksad kinni loomulikult sina kui klient. Õnneks teevad nad vahet Mustamäel ja Lasnamäel. Mitte et minul sellest midagi kasu oleks, sest selle firma teenuseid ma reedest alates enam ei kasuta.

Kommentaare ei ole: