neljapäev, jaanuar 08, 2009

Mitu asja, mis on naistenõuandlatega päris täitsa valesti.
Esiteks: järjekord vastuvõtule on mitu kuud. Kui veab, on mõni patsient oma ajast lahti ütelnud ja saad selle. Kui veab. Kuna vastuvõtule pääseda on niivõrd keeruline, siis neid eriti kergekäeliselt ära ei anta. Ja nii on see olnud juba aastaid, mitte ainult nüüd, kui seda võiks seostada majanduslangusega, vms. "Aga sa pane omale terveks aastaks ette ajad kinni, siis on hooleta," kõlas sõbra soovitus. Kamoon, tola mängime siin või?

Teiseks: iga vastuvõtu tarvis on planeeritud 15 minutit, mis on tegelikult liiga lühike aeg, arvestades seda, et paljud patsiendid peavad end selles kabinetis ka poolalasti koorima ja lõdvestuma`n`shit, nii et tegemist pole päris perearstikabinetiga... Pardon, aga nii see on ju. Kalkuleerides sisse igasugused retseptide väljakirjutamised ja traditsioonilised kohustuslikud küsimused, jäävad patsiendi mure kuulamiseks loetud minutid. Asju arutatakse n.ö. jooksu pealt ja kõike ei jõuagi arutada ega küsida ega vastata. Minul näiteks tuli täna alles kodu poole sõites meelde, et oleks pidanud vist seda vastikut madalat palavikku, mis mind maha jätta ei taha ja seljavalusid ka mainima. Aga no missa teed, kui vaene arst kirjutab ühe käega saatekirja välja, teisega trükib arvutisse andmeid ja ukse taga on järjekord tervest reast sinusugustest, kellel on mingi kaebus, aga mitte just trauma, nii et erakorralise meditsiini kabineti jaoks ka ei kvalifitseeru (loe: ei ole veel verest päris tühjaks voolanud, natuke on järel).

Ma ei saa aru riigist, kus ülevaltpoolt kiretakse vahetpidamata, et sünnitage ja sünnitage, riigile on lapsi vaja, naised, täitke oma kohust, aga naiste tervisest ei hoolita. Võinohh, ma saan aru küll, aga mulle ei meeldi see, millest ma aru saan =(

Positiivse poole pealt: paar sõbrannat sünnitasid hiljuti ja õnneks jääb nende jutust mulje, et vähemalt sünnitusabi ei meenuta meil siin enam põlluvagude vahel poegimist. Tallinnas mitte. Kõige muu osas - ei tea, ei usu väga. Vajab veenmist veel.

Minnes tagasi arsti-patsiendi vestluste juurde, see lühike dialoog, mis meil täna minu uue ja uskumatult armastusväärse (loe: ei jätnud sellist muljet, nagu ma oleksin mingi viimane ho, kes on kogemata valesse hoonesse sattunud) naistearstiga oli, ajas järjekordselt muigama. Põhimõtteliselt oleksin ma võinud lihtsalt koguaeg pead raputada. Ja no maitea. Kuigi Leenu juba joonistab kodus plakateid kirjaga "Carry lapseootele!" ja keegi selgeltnägija oli mõni aeg tagasi mu emale öelnud, et ta saab kohe-kohe vanaemaks, siis minule tundusid need küsimusedki kõik täielik ulme.

"Sünnitanud olete?
Aborti teinud?
Nurisünnitusi?"

kõlas umbes nagu

"Kuu peal olete käinud?
Aga Marsil?
Jupiteriga kuidas on?"


Igatahes hoolimata kõikidest nendest lõppematutena näivatest testidest ja "ultra-zvuhhist" (imearmas otsetõlge mu meelest =)) ja kõigest muust, mis tavaliselt just rõõmust lakke hüppama ei pane, otsustasin mina täna, et ma ei viitsi enam põdeda. Ei majanduslanguse, ei terviseprobleemide, ei inim- ega töösuhete pärast. Mitte millegi pärast. Olgu siis nii, nagu on. Mina vahelduseks enam ei jaksa asju paremaks muuta. Ma oskan teiste inimeste jamasid kenasti lahendada, aga enda omadest on mul nüüd mõneks ajaks kõrini. Lepin sellega mis on ja vaatab sealt edasi. Kraban hetke ja tunnen rõõmu väikestest asjadest, jne. Alustades näiteks sellega, et postkontorist ostetud mitte-isekleepuva margi tagumine külg ei maitsenud kehvasti. Ma ei tea, kas kõik margid on nüüd sellised, aga see on vaieldamatult suur edasiminek! =)
Terve elu olen kirju kirjutades mõtelnud, et miks küll, kuramuse pärast, ei või nad välja mõelda mingit margiliimi, mis ei maitseks nagu... nagu... liim! Ja näed - ongi olemas! Elu on ikka kaunis =P

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Viimane jupp teksti peegeldab küll väga õiget ja positiivset suhtumist.

LegaalneBlond ütles ...

http://legaalneblond.blogspot.com/2009/01/otsi-uusi-blogituttavaid-meem.html